Apple-geurtje: omdat ik het waard ben

Apple-geurtje: omdat ik het waard ben

18-04-2012 09:49 Laatste update: 28-04-2018 18:11

Een groep kunstenaars heeft een luchtje laten ontwikkelen dat ruikt naar een verse MacBook Pro.

Sommige reaguurders hadden natuurlijk al zo'n vermoeden: bij Bright zijn we helemaal gek van alle producten van Apple. Ze hoeven op het hoofdkantoor van Apple maar een scheet te laten of wij kleuren de cover van Bright bruin. Voor ons is er geen god dan Steve Jobs en Tim Cook is zijn profeet. Elke Bright-medewerker moet minimaal één keer in zijn leven naar Infinite Loop om daar tegen de klok in zeven keer rond het Apple-HQ te lopen. Vijfmaal daags bidden we richting Cupertino en tijdens de redactielunch voeren we satanische rituelen uit waarbij Android-toestellen worden misbruikt.

De vreugde op de redactieloft in Diemen-Zuid was dan ook groot toen ons het nieuws bereikte dat er een luchtje is gemaakt dat ruikt naar nieuwe Apple-producten. Terwijl Ingeborg nog even tegenstribbelde dat ze liever iets heeft dat ruikt naar vers geschoren koeien (lolwut?), was de rest van de redactie al druk bezig om uit te zoeken waar we het nieuwe geurtje in gezinsverpakkingen konden bestellen.

Een tegenvaller: de bedenkers van de Apple-geur – drie kunstenaars uit Melbourne die het luchtje lieten ontwikkelen in een speciaal laboratorium in Frankrijk – gebruiken de lucht alleen op hun tentoonstelling in Melbourne. Daar maakt het geurtje onderdeel uit van de expositie 'De facto standard'. "De Apple-uitpakgeur is speciaal voor deze tentoonstelling gemaakt en is niet verkrijgbaar voor persoonlijk gebruik", zo schrijft een medewerker van het Franse lab Air Aroma. Lekker dan.

Je kunt natuurlijk overwegen om even op en neer te vliegen naar Melbourne om de tentoonstelling te bezoeken, maar voor hetzelfde geld heb je natuurlijk ook een verse MacBook Pro.