Bright iPhone app v2.0 gratis te downloaden
Nieuwe versie met 'in-app' advertenties verzilvert het bereik. De app is beter, sneller en mooier.
Bright introduceert vandaag de nieuwe versie van zijn iPhone app. In versie 2.0 van de gratis app is voor het eerst advertentieruimte opgenomen. De advertentie wordt zichtbaar als je de nieuwsberichten naar beneden 'trekt' om de content te vernieuwen.
De ingenieuze wijze waarop adverteerders naast de redactionele inhoud kunnen staan in de app laat zien dat de iPhone ondanks een klein scherm veel ruimte biedt voor creatieve oplossingen. Bright verzilvert daarmee het succes van zijn app die - uniek in Nederland - in bereik de website van Bright is voorbijgestreefd, en voor een groei van het totale bereik heeft gezorgd van maar liefst 250 procent sinds de introductie in november 2009.
'De iPhone app is voor Bright een heel belangrijk kanaal geworden. Dat succes verdient een verbeterde, meer volwassen versie inclusief elegante advertentieruimte', zegt Bright-hoofdredacteur Erwin van der Zande. 'We zijn bewust op zoek gegaan naar een andere oplossing dan banners en hebben iets neergezet dat advertenties op een aantrekkelijke manier onder de aandacht brengt. We maken er zelf ook gebruik van, voor het aanbieden van een abonnement op Bright Magazine.'
De eerste adverteerder in Brights in-app ads is de Nederlandse navigatiespecialist TomTom, die de nieuwe versie van zijn populaire navigatie-app voor de iPhone aanprijst. 'De merken Bright en TomTom passen perfect bij elkaar. Het was een inkoppertje om dit nieuwe platform te gebruiken om de mobiele doelgroep te bereiken die we beide delen', aldus Jochen Fischer, hoofd Brand Identity en Media bij TomTom.
Naast de in-app ads kent versie 2.0 van de Bright iPhone app een vernieuwde indeling van de content op basis van ervaring met eerdere versies, een restyling uitgevoerd door Brights nieuwe artdirector Jonathan Looman, en ondersteuning voor de jongste versie van het iPhone besturingssysteem, iOS 4. Ook is onder de motorkap van de app een nieuw cachingsysteem in gebruik genomen, waardoor de app nog sneller werkt. Development van de app wordt verzorgd door 24/7 World.net.
De Bright iPhone app is sinds de introductie in november 2009 ruim 35 duizend keer gedownload en telt momenteel 21 duizend actieve gebruikers die samen gemiddeld een miljoen pageviews in de maand genereren. Bright biedt ook een app aan voor Android smartphones en werkt momenteel aan een app voor de iPad.