Mensen zijn niet slim genoeg voor smartphones
Uit onderzoek blijkt dat 85 procent van de mensen problemen heeft met het instellen van nieuwe smartphones.
Bij Bright worden we weleens beticht dat we iPhone-geil zijn. Zo zouden we meegaan met de hippe hype van Apple. Ik heb geen iPhone en hoef er ook niet persé eentje, want ik heb niets met smartphones. Ik wil alleen bellen, sms'en en een adresboek tenzij ik onmiddellijk kan mailen of internetten op een telefoon. Daarom is de iPhone toch mijn favoriete smartphone.
Waarom? Omdat de iPhone één van de eerste telefoons is waarvan ik onmiddellijk snapte hoe ik kon mailen, internetten en navigeren zonder een weekendje handleidingen lezen. Dat lukt me met de Nokia's en Ericssons nooit. Sukkel, zeg je dan. Je bent gewoon onhandig met technologie. Niet dus.
Uit een rapport van consultants Mformation die in de VS en Engeland onderzoek deden, blijkt dat 85 procent van de geïnterviewden het aan de praat krijgen van een nieuw mobieltje een frustrerend drama vindt. Zo erg zelfs dat 95 procent van de 4000 geïnterviewden allerlei nieuwe features op hun telefoon alleen zouden uitproberen als het instellen niet zo moeilijk zou zijn.
61 procent stopt meteen een programma te gebruiken als het niet onmiddellijk werkt. Wat een opluchting. Het ligt dus toch niet aan mij maar aan die smartphones die gewoon heel dom ontwikkeld zijn.