Sommige klagers op Facebook krijgen een bijzonder antwoord
Bodyform laat niet over zich heen lopen na een klacht op Facebook over de onechtheid van hun reclames.
Ondanks de vele belletjes heb je al vier weken geen internet en met een tweet is het plots allemaal geregeld. Bedrijven hebben schrik van het openbaar klagen op sociale media. Elk groot bedrijf heeft inmiddels een afdeling om de online reacties te 'managen'.
Een mooie ontwikkeling, natuurlijk, maar een groot deel van de klachten die binnenkomt is van slechte lezers of chagrijnige herrieschoppers. Zo ook Richard. In een Facebook-bericht aan maandverbandmerk Bodyform laat hij weten dat hij erg boos is. Zijn reactie werd duizenden keren gedeeld en opgepikt door Mashable.
Jarenlang is hem via de reclames van Bodyform voorgehouden dat vrouwen een geweldige tijd hebben als ze ongesteld zijn, met fijn fietsen, parachutespringen en genieten in de achtbaan. Maar toen kreeg hij een vriendin.
"Jullie hebben gelogen! Er was geen plezier, geen extreme sports, geen blauw water over vleugels en geen spetterende soundtrack oh nee nee nee. In plaatst daarvan (…) veranderde mijn vriendin van de lieve, zachte dame, in het kleine meisjes van The Exorcist met toegevoegd venijn en een extra 360 graden hoofdomdraai."
Zo’n opmerking kun je natuurlijk makkelijk links te laten, maar deze video-reactie, van Caroline Williams, voor dit filmpje even de CEO van Bodyform, is veel beter. "Het spijt me dat ik je moet vertellen dat zoiets als een 'happy period' niet bestaat."