Stijl, sex, soep en Twitter
Stijl, Sex en Soep en nu ook Twitter. Een nieuw hotelconcept gebruikt Twitter om hotelgasten te laten bestellen.
Via het Twitter account van het Townhouse Hotel in Maastricht kunnen gasten ontbijt, soep of kleine snacks bestellen. Op dit moment gebruikt het hotel zijn Twitter account om mensen op de hoogte te houden van de verbouwing van de lift (met foto's) of de zonnige buitenkant.
Opvallend is hun tweet waarin ze zich afvragen waarom mensen nog steeds denken dat de microblogdienst een saleskanaal is. Indirect zal Townhouse Hotel namelijk door hun nieuwe aanpak van communiceren (met Twitter voor vragen en Flickr om mensen op de hoogte te houden van de verbouwing) wel degelijk sales genereren. Blijkbaar is het gebruik van Twitter met name gegroeid vanuit enthousiasme en een geloof in de functionaliteit van het medium, zonder het in te zetten om direct klanten een boeking te laten doen. Maar volgens mij kan hun open en prettige manier van communiceren juist uiteindelijk ook veel gasten trekken.
Ook bij de inrichten van het hotel willen ze de aankomende klanten betrekken. Zo vragen ze mensen om spullen aan te bieden voor een veiling die in het hotel komen te staan. Erg slim om mensen in zo'n vroeg stadium al kennis te laten maken met je hotel en binding te creëeren. Maar ook slim omdat de aangeboden spullen meteen een persoonlijk gevoel zullen gaan geven aan het hotel.
Het hotel opent in september.
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" width="334" height="280" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0"> <param name="src" value="http://www.youtube.com/v/uOMYp4gMPBI"><embed type="application/x-shockwave-flash" width="334" height="280" src="http://www.youtube.com/v/uOMYp4gMPBI"></object>