T-Mobile en KPN promoten onbewust asociaal gedrag
Met een simpele aanpassing worden de nieuwe tv-reclames van T-Mobile en KPN commercials tegen onbewust asociaal gedrag van SIRE.
Murw geslagen keken Naan Eldering en ik elkaar aan. Hè? Hebben wij nu net naar de nieuwe KPN-reclame gekeken? Hierin zagen we een echtpaar dat iedereen en alles, inclusief de kinderen, om zich heen vergat omdat ze te druk waren met Wordfeuden. Net de eerste verbazing te boven, kwam de volgende: de reclame van T-Mobile met Ali B. Hij belt vanuit de supermarkt zijn mattie Brownie om te zeggen wat Brownie moet kopen in de bakkerij. Een cassière kijkt toe.
Nog geen drie jaar geleden maakte SIRE (Stichting Ideële Reclame) de campagne Onbewust Asociaal, waarin onder andere een man mobiel belt aan de kassa. Wat asociaal was in 2009, wordt 'gepromoot' in 2012. Met een paar simpele aanpassingen kunnen de reclames ook voor SIRE worden ingezet. Dit hebben Naan en ik dan ook gedaan.
Wat vind jij? Gaat de vergelijking te ver, of zijn het de abonnementaanbieders die de plank mis slaan?
<object width="405" height="255" data="http://www.youtube.com/v/N_BdttkDDIE" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/N_BdttkDDIE"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/N_BdttkDDIE"></object>
<object width="405" height="255" data="http://www.youtube.com/v/iOIcWpMHuZg" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/iOIcWpMHuZg"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/iOIcWpMHuZg"></object>