Ahold neemt Bol.com over

Ahold neemt Bol.com over
27 februari 2012 om 13:06
Laatste update: 28 april 2018 om 19:13

Voor 350 miljoen euro neemt Ahold webwinkel Bol.com over. Ahold wil met Bol.com de online aanwezigheid uitbreiden.

Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn, telt 350 miljoen euro neer voor de online winkel Bol.com. De overname komt als een complete verrassing omdat Ahold en Bol.com beide interesse zouden hebben om Wehkamp.nl over te nemen.

Ahold neemt Bol.com over voor een bedrag dat om en nabij gelijk is aan de omzet van vorig jaar van Bol.com. De webwinkel sloot 2011 af met een omzet van 355 miljoen euro, een groei van 18% vergeleken met 2010. Bol.com is met 3,4 miljoen klanten de meest bezochte retailwebsite van Nederland.

'Bol.com biedt ons het platform, de schaal en de expertise die we nodig hebben om onze groei in online retailing te versnellen', zegt Dick Boer, directeur van Ahold. ‘De operationele kracht in non-food van Bol.com zal ons assortiment verbreden en onze online aanwezigheid uitbreiden en toevoegen aan het bestaande online voedingsmiddelen die aanbieden via albert.nl. Gezamenlijk zullen we klanten meer keuze, gemak en voordeel kunnen bieden.’

Bol.com behoudt zijn indentiteit en stijl maar hoopt door de overname de winkelervaring van zijn klanten naar een hoger niveau te tillen. ‘Onze ambitie is onze klanten in Nederland en België de beste winkelervaring te bieden ‘, zegt directeur Daniel Ropers van Bol.com. ‘We barsten van de ideeen om onze winkel te verbeteren.’

Lees meer over:

Deel via