'WhatsApp krijgt volgend jaar reclames in Status-functie'
WhatsApp voegt volgend jaar advertenties toe in het Status-onderdeel van de chat-app. Dat is mogelijk een voorbode van meer reclames in de populaire app.
Een manager van Facebook heeft tijdens een presentatie in Rotterdam gezegd dat WhatsApp volgend jaar de eerste advertenties krijgt. Ook liet hij zien hoe de advertenties in de app eruit zullen zien.
Het gaat om reclames die je ziet tijdens het bekijken van het onderdeel WhatsApp Status, de functie die lijkt op de Stories in Instagram en Snapchat. De schermvullende reclames lijken ook op de advertenties in die apps.
Met WhatsApp Status plaats je een foto, video, tekst of animatie die na 24 uur automatisch weer verdwijnt. Je kunt het Status-bericht delen met al je WhatsApp-vrienden of alleen met door jou geselecteerde personen.
Belofte WhatsApp-oprichters
Met de advertenties wil Facebook meer geld verdienen aan WhatsApp. Bij de overname van WhatsApp door het sociale netwerk in 2014 voor 19 miljard dollar beloofden de makers van de chat-app dat er geen reclames zouden komen. De oprichters van WhatsApp zijn inmiddels bij Facebook vertrokken.
Instagram, net als WhatsApp eigendom van Facebook, toont al langere tijd reclames tussen Stories van gebruikers.
Advertenties met WhatsApp-knop
Facebook gaat het ook mogelijk maken om in advertenties op Facebook en Instagram een WhatsApp-knop te zetten, waarmee je direct via de app contact kan opnemen met bedrijven. Ook kunnen bedrijven vanaf volgend jaar pagina's binnen WhatsApp maken om hun producten of diensten te laten zien.
Bright Update via Whatsapp
Luister elke werkdag naar het technieuws met de dagelijkse Bright Update via WhatsApp.
Voeg 06-10020160 toe aan je contacten op WhatsApp en app dan BRIGHT AAN naar dat nummer.
Zo werkt WhatsApp Status:
Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's