Nederland telt al half miljoen slimme deurbellen
Nederlandse huishoudens gebruiken steeds meer slimme beveiligingssystemen. Het aandeel van slimme deurbellen is in twee jaar tijd verdubbeld.
Inmiddels heeft 6 procent van de Nederlandse huishoudens (ruim een half miljoen) een slimme deurbel. Dat meldt marktanalist Multiscope na de vierde editie van zijn Smart Home Monitor, waarbij 6.300 Nederlanders worden ondervraagd.
Ring, de slimme deurbel van webgigant Amazon, is met een aandeel van bijna de helft het populairst onder Nederlanders. In totaal hebben Nederlanders in de eerste helft van dit jaar 64 miljoen euro aan slimme deurbellen gespendeerd, dubbel zo veel als in 2018.
Beveiligingscamera
Het populairste apparaat blijft echter de beveiligingscamera: inmiddels heeft 18 procent van de Nederlandse huishoudens er eentje. In 2020 alleen al werd er 183 miljoen euro aan beveiligingscamera's uitgegeven.
Het meeste geld gaat echter naar volledige beveiligingssystemen. In 2020 gaven huishoudens al 227 miljoen euro aan zulke systemen uit. Dat zal in de toekomst doorgroeien: één op de vijf consumenten is van plan om binnen een jaar slimme beveiliging aan te schaffen.
Half miljard euro
Het is logisch dat het meeste geld naar complete beveiligingssystemen gaat: aan die categorie zijn Nederlanders bereid het meeste geld uit te geven, gemiddeld 267 euro. In totaal hebben Nederlandse gezinnen dit jaar al voor ruim een half miljard euro aan slimme beveiliging gekocht.