Amazon stopt met game na zes jaar ontwikkeltijd
Amazon heeft na een ontwikkelperiode van zes jaar de stekker gehaald uit zijn game Crucible. Daarmee komt een einde aan het eerste serieuze videogameproject van de webwinkelgigant.
Sinds 2014 werkte een dochter van Amazon aan de game, die in mei dit jaar werd uitgebracht. Het spel werd toen overladen met kritiek, waarna het bedrijf besloot hem weer van de markt te halen en verder te ontwikkelen.
In eerste instantie was het plan om de game later in verbeterde vorm alsnog uit te brengen, maar nu is besloten de stekker definitief uit het project te trekken. Dat was volgens de studio een "moeilijk besluit", gebaseerd op recente feedback die de game ontving.
Amazon Game Studios werkt al langere tijd aan games, maar richtte in zijn eerdere jaren de peilers vooral op de tabletmarkt. Schietspel Crucible moest de eerste serieuze game van de studio worden.
Amazon blijft op gamesmarkt
Hoewel Crucible niet meer zal verschijnen, blijft Amazon wel op de gamesmarkt. Het bedrijf werkt onder andere aan het online rollenspel New World, waar ontwikkelaars van de geannuleerde titels nu een steentje aan gaan bijdragen.
Daarnaast is Amazon eigenaar van Twitch, waar gamers hun gamesessies kunnen livestreamen. Met het gameplatform Luna gaat het bedrijf concurreren met Xbox Game Pass en Google Stadia, door games rechtstreeks vanuit datacenters te draaien.