Instagram wil niet meer dat gebruikers TikTok-video's op Reels zetten
Muziekvideoplatform Instagram Reels mag dan verdacht veel op TikTok lijken, maar Instagram stelt het niet op prijs als je TikTok-video's kopieert naar zijn eigen platform.
Video's met een TikTok-watermerk krijgen voortaan minder aandacht.
In een post met tips op zijn @Creators-platform maakt Instagram namelijk bekend dat het algoritme wordt aangepast om "de gebruikerservaring te verbeteren". Video's met een slechte beeldkwaliteit en video's die duidelijk gerecycled zijn van andere diensten, niet meer zo snel in de Reels-tab zullen verschijnen.
Niet bevredigend
Volgens Instagram zijn gekopieerde video's "niet zo bevredigend" als originele video's. Daarom worden ze door het algoritme geweerd.
Reels werd vorig jaar in het leven geroepen als Instagrams antwoord op TikTok. Met de app kun je video's op muziek opnemen en delen via de Reels-tab.
Hoog scoren bij het algoritme
Naast een waarschuwing voor gekopieerde content, gaf Instagram ook enkele andere tips om hoog te scoren bij het algoritme. Zo kunnen video's het beste verticaal zijn opgenomen, en raadt Instagram aan om te proberen een trend te starten.
Ook vraagt Instagram gebruikers om eigen muziek of muziek uit de bibliotheek van Instagram zelf te gebruiken. Video's met teveel tekst zullen ook weinig aandacht krijgen.