Augmented-realitybril Magic Leap is eindelijk aan de pers getoond. De bril maakt indruk, maar de kijkervaring is nog niet 'mindblowing'.
Jaren hield startup Magic Leap vrijwel alle details rond zijn AR-bril geheim, ondanks investeringen van bij elkaar ruim 2 miljard dollar. In juli toonde het bedrijf eindelijk wat dragers van de Magic Leap One-bril zien, nu is de bril voor ontwikkelaars beperkt te koop, voor 2.295 dollar. Ook de Amerikaanse pers kon daarom met de bril aan de slag.
"Het gezichtsveld van 50 graden van de Magic Leap One is groter dan dat van de concurrerende Microsoft HoloLens, maar het is nog steeds extreem beperkt. De beeldkwaliteit is grofweg gelijk aan die van de twee jaar oude HoloLens", schrijft The Verge.
De ervaring van de Magic Leap One is volgens Wired "zeker op hetzelfde niveau als andere augmented reality en virtual reality-demo's". "Zijn ze mind-blowingly beter dan de concurrentie? Nog niet."
Bij CNBC meldt men droogjes: "Magic Leaps technologie was niet overtuigend genoeg dat ik echt dacht dat er objecten voor me waren, maar het was goed in het 3D-renderen van objecten in de echte wereld."
MIT Technology Review is gemengd postief: "Het zag er scherp en levendig uit, en in sommige gevallen kon ik tegelijkertijd verschillende digitale afbeeldingen op verschillende dieptes zien. De Magic Leap One is waarschijnlijk de beste AR-headset die er nu is. Hoewel visueel indrukwekkend, is niets ongelooflijk goed. De hardware moet kleiner en beter worden."
CNET omschrijft het beperkte gezichtsveld van de bril in detail. "Wat je ziet door de headset is niet zo groot als de ruimte waarin je bent. Zie het kijkvenster als een kegel die wijder wordt naarmate hij verder van je af is. Als je dichtbij komt, verdwijnen objecten deels."