Levering Galaxy Note 7 aan Nederlanders uitgesteld

Levering Galaxy Note 7 aan Nederlanders uitgesteld
10 oktober 2016 om 11:25
Laatste update: 27 april 2018 om 02:28

Samsung stelt de levering van de Galaxy Note 7 aan Nederlanders uit, omdat het toestel toch niet veilig genoeg is. Meerdere exemplaren vlogen de laatste dagen in de brand.

De levering van de Galaxy Note 7 aan Nederlanders is volgens Samsung 'tot nader bericht' uitgesteld. "We willen 100 procent veiligheid kunnen garanderen", aldus een woordvoerder. De afgelopen dagen bleek dat vervangende toestellen ook spontaan in brand kunnen vliegen. Samsung Nederland heeft besloten om het toestel in ons land nog niet te leveren. Het bedrijf wilde daarmee eigenlijk maandag starten voor de Nederlanders die de Note 7 al vooruit hadden besteld. Het toestel was nog niet in Nederland verkrijgbaar toen Samsung begin september besloot tot een wereldwijde terugroepactie vanwege een accuprobleem.

'Productie stilgelegd'

Samsung heeft de productie van de nieuwe smartphone ook stilgelegd, meldt het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap maandag. Samsung spreekt zelf in een verklaring van een 'aangepaste' productie, maar meldt niet wat de aanpassing is.  

De grote Amerikaanse telecomaanbieder AT&T levert de vervangende Galaxy Note 7's niet meer aan zijn klanten totdat er meer duidelijk is over de veiligheid van het toestel. De afgelopen weken zouden al vijf vervangende Note 7's in de brand zijn gevlogen. AT&T raadt klanten die al een nieuwe Note 7 hadden gekregen aan om dit toestel alsnog in een van zijn winkels om te ruilen voor een andere smartphone. Samsung startte eind september met het leveren van vervangende toestellen.

De Amerikaanse toezichthouder US Consumer Product Safety Commission onderzoekt de nieuwe incidenten met de Note 7. Samsung zegt alle medewerking aan dit onderzoek te geven. Het bedrijf laat ook onderzoek door externe experts doen.

Lees meer over:

Deel via