Zo lokt BMW mensen die een Tesla Model 3 overwegen te kopen
Met nieuwe reclamespotjes richt BMW zich op potentiële Tesla-kopers die een hekel hebben aan wachten.
Jaloezie is een volstrekt verklaarbare emotie. Succes bij een ander, zet de eigen prestaties in een ander daglicht. Het eclatante succes van de Tesla Model 3 (in no-time enkele honderdduizenden pre-orders) heeft zonder twijfel de nodige jaloezie opgewekt bij de gevestigde orde. Maar zoals je op jonge leeftijd leert niet meer te huilen als je broertje een kadootje krijgt, zo zou je verwachten dat automakers ook de eer aan zichzelf houden.
Het establishment noemt de Porsche Mission-E die nog komen gaat een 'Tesla-killer'. En BMW ziet zijn 330 plug-in hybride als de auto die de Tesla Model 3 verslaat. Of eigenlijk, het surrogaat dat je koopt als je niet geduldig genoeg bent om te wachten totdat de Model 3 daadwerkelijk beschikbaar is.
De premisse dat je deze auto moet kopen, omdat je niet wilt wachten op de Model 3 is zo goed als toegeven dat die auto beter is. Als de voornaamste reden om te kiezen voor de BMW de korte wachttijd is, suggereert dat niet veel goeds over de auto. Het wegrijden met ronkend motorgeluid en de tekst "charging optional" is een wonderlijke keuze. BMW schijnt vergeten te zijn dat ze zelf de elektrische i3 verkopen.