Windowshopping in de mooiste etalages van achter je computer
Online winkelen voelt met deze nieuwe webfunctie bijna als door de stad slenteren.
Wie rond kerst wel eens een stedentrip maakt, weet dat de etalages in steden als Londen, Parijs en New York ware kunstwerkjes zijn om je aan te vergapen. Op de Imagine Window Shopper zijn de komende weken de winkelramen in kerstsferen van Harrods en Liberty’s in Londen en Barneys en Saks Fifth Avenue in New York te bewonderen. Zie je iets wat je wilt hebben? Klik en het is van jou. Dat is nog 's windowshoppen, en dat vanaf de bank in Nederland.
De Imagine Window Shopper van online modeplatform Imagine Fashion brengt elke week de etalages of in-store presentaties van een ander groots warenhuis of modetempel voor het voetlicht. Alle grote modesteden komen aan bod.
De functie draait nog in beta-versie en liet al een tijdje de mooiste etalages zien. Oprichter Amber Gordon vertelt aan de telefoon vanuit New York: “Gloednieuw is de functie waarmee je op items in de etalages kunt klikken om ze aan te schaffen. Het is een unieke online winkelervaring in realtime die we tot januari steeds verder uitbouwen.” Naast kleding voor vrouwen en mannen zijn er ook interieuraccessoires bij.
Tot nu toe was online kleding kopen vaak makkelijker en in elk geval rustiger dan op een zaterdag door een druk warenhuis struinen, maar al die losse bloesjes en broeken op een witte achtergrond langs scrollen, werkt niet echt inspirerend. Volgens Gordon besteden luxemerken miljoenen euro's aan de aankleding van hun etalages en winkels. Door een podium te bieden aan deze plaatjes, kan haar retailplatform geld besparen op fotoshoots. Dat het een win-win situatie betreft, hebben de merken ook door, iedereen werkt maar al te graag mee. Goedkoop zijn die merken niet, maar het geld dat je bespaart op de stedentrip kan rechtstreeks hier besteed worden.