Niet klagen bij T-mobile, maar aanklagen
Stichting Meldpunt Collectief Onrecht wil juridische stappen gaan nemen namens T-Mobile-klanten met netwerkproblemen.
De stichting roept klanten van T-Mobile die last hebben van de netwerkproblemen op zich te melden. (Zijn er eigenlijk iPhone- klanten zonder klachten?) Daarna bepaalt SMCO of er vervolgstappen komen. De stichting kan via de rechter uiteindelijk een compensatie gaan eisen. Aanmelden kost geld: 19,95 euro. Of en welke kosten SMCO gaat rekenen aan T-Mobile-gedupeerden voor de vervolgstappen is nog niet bekend. De stichting laat dat later weten. Wie zich heeft aangemeld, kan dan alsnog afhaken.
T-Mobile heeft zelf nog geen besluit genomen over vergoedingen aan gedupeerde klanten. Sinds enkele dagen verzamelt het bedrijf klachten via een webformulier. T-Mobile belooft dat de ergste klachten over vijf weken zijn verholpen. T-Mobile erkent de ondercapaciteit van zijn netwerk en breidt het de komenden maanden snel uit om meer problemen te voorkomen. De komende weken komen er al extra masten in onder meer Amsterdam, Rotterdam en Hilversum.
Update: T-Mobile meldt nu dat mensen die voldoende aantonen last te hebben ondervonden van de capaciteitsproblemen te compenseren: 'Er wordt deze klanten twee maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet, 1 maand voor het ongemak plus 1 maand bonus.'