Game-maker Epic toont hoe realistisch games worden

Game-maker Epic toont hoe realistisch games worden

22 maart 2018 om 18:26
Laatste update: 22 maart 2018 om 21:25

Epic verzorgt met zijn game-engine Unreal de grafische mogelijkheden van menig game. De nieuwste versie is indrukwekkender dan ooit.

Een game-engine is precies wat je zou verwachten: de motor waar een game op draait. Met de Unreal Engine van ontwikkelaar Epic zijn de afgelopen 20 jaar al talloze titels gemaakt. Tijdens de Game Developers Conference toonde Epic deze week de nieuwste ontwikkelingen van de Unreal Engine.


In een demo met Gollum-acteur Andy Serkis liet Epic zien hoe realistisch motion capturing nu kan worden overgenomen in games. Zelfs de kleinste gezichtsuitdrukkingen en nuances van de acteur zijn te zien in zijn digitale personage, in dit geval een fotorealistische reptiel-alien.


Nog indrukwekkender is echter een techniek die real-time ray tracing heet. Het resultaat spreekt boekdelen: veel indrukwekkendere reflecties en lichteffecten in games. Om te laten zien wat met de techniek mogelijk is, liet Epic een scène zien met de hoogglans chromen Captain Phasma uit Star Wars. Het pak weerspiegelt de omgeving op een manier die voorheen onmogelijk was in games.

De techniek is volgens een topman van videokaart-maker Tony Tamasi "al jaren een droom van de graphics-industrie". Maar videokaarten waren tot nu toe simpelweg nog niet sterk genoeg. De volgende serie videokaarten van Nvidia ondersteunt de techniek wel. Epic zorgt er samen met Microsoft voor dat games de techniek straks kunnen gebruiken.

Like Bright op Facebook voor meer techvideo's.

Lees meer over:

Deel via