Minority Report in een online shop

Minority Report in een online shop
15 april 2011 om 09:20
Laatste update: 29 april 2018 om 00:23
  • Karlijn van den Berg

Het Zweedse telco 3 heeft een interessante nieuwe interface gelanceerd voor de webshop, waarmee je met een echte verkoper kunt interacteren.

Telco 3 zag dat veel mensen in hun online shop kwamen, maar nooit kochten. Een klein beetje persoonlijke hulp zou hen wellicht over de streep halen. Veel websites doen dit nu met livechats, die zowel pull (klik als je een vraag hebt) als push (chat komt omhoog als het bedrijf ziet dat je lang op een pagina blijft hangen) worden ingezet. Maar met een chat mis je nog steeds belangrijke non-verbale communicatie, die van groot belang kan zijn in het aankoopproces.

In 3’s Liveshop zie je de salespersoon via een chatfunctie groot in beeld. Hij kan vervolgens de producten en de verschillende abonnementen in het scherm slepen voor de klant. Zo kunnen ze gezamenlijk makkelijk door alle specificaties en type telefoons heenlopen, zoals je ook in een fysieke winkel zou doen.

Er wordt al grappend gezegd dat het een leuke chatroulette functionaliteit is. De kans bestaat dat de online shop in het begin nogal wat lolbroeken langs ziet komen, maar die grap zal er na een tijdje ook wel af zijn.

<object data="http://www.youtube.com/v/PiKuo3lEUMQ" type="application/x-shockwave-flash" height="334" width="405"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/PiKuo3lEUMQ"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/PiKuo3lEUMQ"></object>

Lees meer over:

Deel via