Australische gebruikers van de gratis versie van Spotify kunnen advertenties overslaan die ze niet interessant vinden. Onbeperkt.
Spotify denkt op die manier zijn gebruikers een ‘meer gepersonaliseerde ervaring’ te kunnen bieden, vertelt Danielle Lee van Spotify aan AdAge. Voor adverteerders is dat volgens haar ook goed: die krijgen een ‘meer betrokken publiek’ en ‘betere uitkomsten’ van hun campagnes.
Onbeperkt skippen
Opmerkelijk is dat gebruikers de advertenties onbeperkt kunnen blijven skippen. Adverteerders hoeven niet te betalen voor de advertenties die worden overgeslagen. Het is niet bekend of, en zo ja, wanneer Spotify de nieuwe feature ook buiten Australië gaat aanbieden.
101 miljoen gratis gebruikers
De muziekdienst had eind juni 180 miljoen gebruikers die minimaal een keer per maand actief zijn. Daarvan maakten er 101 miljoen gebruik van de Spotify-uitvoering met reclames. Advertentie-inkomsten zijn goed voor 20 procent van de omzet van de streaming-service.
Kijk ook: wat is de beste muziekdienst?