Facebook test reclame op virtualrealitybrillen
Facebook test vanaf vandaag advertenties in zijn Oculus VR-brillen zoals de Quest.
Het sociale mediaplatform maakte eerder deze maand al bekend dat het ging experimenteren met advertenties in de Oculus-app op smartphones. Die test wordt nu uitgebreid naar de daadwerkelijke virtualrealityheadsets, schrijft het bedrijf.
De game Blaston van Resolution Games zal als eerste de advertenties testen. Daarnaast doen een "klein aantal ontwikkelaars" mee.
Volgens Facebook is de test een onderzoek naar mogelijkheden om virtual reality rendabeler te maken voor appmakers. "Als ons platform zelf-voorzienend is, helpt ons dat om innovatieve AR en VR-technologie toegankelijk te maken voor meer mensen", schrijft Facebook.
Oculus volgt gebruikelijke privacyrichtlijnen
Of en wanneer advertenties officieel op Oculus worden uitgerold, is nog niet duidelijk. Het zou om een vroege test gaan.
Wel wijst Facebook er alvast op dat alle advertenties op Oculus ook de gebruikelijke privacyrichtlijnen van Facebook-advertenties zullen volgen. "We gebruiken geen content uit je conversaties op apps als Messenger en Parties om advertenties op jou persoonlijk af te stemmen", benadrukt het platform. Ook bewegingsdata zal niet gebruikt worden.