Twitter verhoogt na een jaar prijs eigen abonnementsdienst
Twitter verhoogt de prijs van zijn abonnementsdienst Twitter Blue met enkele dollar per maand.
Blue bestaat slechts een jaar, maar Twitter heeft toch al besloten om de abonnementsprijs van 2,99 dollar per maand op te hogen naar 4,99 dollar per maand. Vermoedelijk is dat nodig omdat Twitter, net zoals veel techbedrijven, momenteel in zwaar weer zit.
De dienst is nog niet in Europa beschikbaar. Het is niet duidelijk hoeveel deze hier zou gaan kosten.
Gebruikers die vóór 27 juli een abonnement namen, betalen nog steeds de oude prijs, schrijft het bedrijf op zijn supportpagina. Pas in oktober moeten ook zij meer betalen.
Extra functies via Blue
Het sociale mediaplatform biedt via de abonnementsdienst extra functies, zoals de mogelijkheid een tweet snel weer terug te draaien en om de icoontjes van Twitter aan te passen. De dienst is een poging van het bedrijf om andere inkomstenbronnen aan te boren dan alleen advertenties.
Ook Twitter is de afgelopen tijd getroffen door de inflatie en andere factoren die de beurskoerzen van techbedrijven flink zag inzakken. Het overnamedrama rond Elon Musk, die de dienst eerst zou kopen en nu van de aankoop af wil zien, helpt niet mee.