Heeft de Apple-bril de x(r)-factor?
Over 2,5 week begint het jaarlijkse Apple-event WWDC, waar de onthulling van de eerste Apple-bril wordt verwacht. We bespreken in deze podcast wat er is uitgelekt over de 'extended reality'-headset. Wat kan je straks met de Apple-bril en voor wie is de eerste versie bedoeld?
<iframe style="width:100%;max-width:660px;overflow:hidden;border-radius:10px" width="300" height="175" frameBorder="0"></iframe>
Luister op Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts en ART19.
Het jaarlijkse Apple-event WWDC komt er weer aan en volgens Apple wordt deze editie 'de grootste ooit'. Met waarschijnlijk de langverwachte onthulling van de Apple-bril. We bespreken in onze podcast de potentie van de 'extended reality'-headset. De bril zou de naam Reality Pro krijgen en de software heet xrOS. Wat kun je verwachten?
Verder in het nieuws: AI voor de gek houden is simpel, Microsoft ontkent controle over OpenAI te hebben en Apple laat je je eigen stem klonen met je iPhone.
Help ons ook met een luisteronderzoek en maak kans op een jaar lang gratis Podimo. Ga naar dagennacht.nl/podcastonderzoek.
Tips uit deze aflevering:
Serie: Silo. Een dystopische sci-fi serie op Apple TV+ waarin de aarde onbewoonbaar is of lijkt en we de perikelen volgen van een gemeenschap die in een enorme ondergrondse bunker in de vorm van een silo leeft. Veel mysterie maar niet te veel, sterke cast. En een tweede seizoen is al door Apple besteld.
App: Skylight, van de makers van camera-app Halide. Skylight is speciaal voor die fotografen die het liefst tijdens golden hour fotograferen, als de zon ondergaat. Dan krijg je het mooiste licht, en Skylight laat je per locatie precies zien wanneer Golden Hour is, de zonsondergang en het nagloeien van het licht. De app geeft ook een beoordeling aan de kwaliteit van het licht, gebaseerd op allemaal factoren zoals het weer. Zelfs de kleur van de voorspelling wordt aangepast op de verwachte kleur. Skylight is een week gratis te proberen, en kost daarna 2 dollar per maand of 10 dollar per jaar.
Film: Air op Amazon Prime Video. Matt Damon speelt Nike-medewerker Sonny Vaccaro die probeert de noodlijdende basketbalafdeling van het schoenmerk te redden door een sponsordeal te sluiten met basketballer Michael Jordan. Die wil liever in zee gaan met het destijds veel grotere Adidas. Puik acteerwerk van Damon en Ben Affleck speelt ook mee, als de 'zweverige' Nike-ceo. De film is ook nog in de bioscoop te zien, maar is dus ook al te streamen bij Amazon.
Volg de Bright Podcast op Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts en ART19.
Of voeg de RSS-feed toe aan je favoriete podcast-app.