Nothing komt met goedkope smartwatch en oordoppen
Gadgetfabrikant Nothing van voormalig OnePlus-topman Carl Pei gaat na twee jaar - en na twee smartphones en twee oordoppen - iets nieuws doen. Het merk richt zich met een nieuw team voortaan ook op goedkopere gadgets. Later dit jaar verschijnen een smartwatch en oordoppen.
Nothing introduceerde onlangs zijn opvallende Nothing Phone (2), met een aantal verbeteringen, maar ook een hogere prijs dan de voorganger: 649 euro. Dat terwijl de eerste Nothing Phone begon bij 469 euro. Toch wil het bedrijf nu ook weer goedkopere producten gaan maken. Nothing-ceo Carl Pei heeft in een video de oprichting van een dochtermerk dat zich richt op betaalbare gadgets aangekondigd.
'CMF by Nothing', zoals het submerk heet, komt later dit jaar met de eerste producten: oordoppen en een smartwatch. De afkorting CMF staat voor Color, Material, Finish - dat je het weet. Het submerk richt zich volgens Pei op goedkopere apparaten met 'clean en tijdloos design' en die 'toegankelijk geprijsd' worden. "Zodat meer mensen toegang krijgen tot ons ecosysteem", aldus Pei. "Het zal een kwaliteit hebben die zeer moeilijk te vinden is in dit prijssegment."
Apart team
CMF by Nothing wordt volgens hem gerund door een apart team, dat los van de rest van het bedrijf werkt. "Daardoor vormt het geen afleiding voor onze belangrijkste producten." Het hoofdmerk Nothing blijft zich volgens Pei focussen op 'innovatieve designs' met premium componenten, 'voorzien van de nieuwste technologie'.
Pei was eerder oprichter van het Chinese telefoonmerk OnePlus, dat met de Nord-lijn ook een aparte tak voor betaalbare gadgets heeft.
In juni haalde Nothing bij een nieuwe investeringsronde 96 miljoen dollar op. Het bedrijf heeft tot nu toe ruim 1,5 miljoen apparaten verkocht. Naast de Nothing-telefoons verkoopt het momenteel ook twee oordoppen: de Nothing Ear 1 en Ear Stick.