Masters of the Air trekt recordaantal kijkers naar Apple TV+
Oorlogsserie Masters of the Air, van de producenten achter Band of Brothers, zorgt bij Apple TV+ voor records. De serie had het meest succesvolle openingsweekend tot nu toe voor een Apple-serie.
De nieuwste prestige-serie van Apple speelt zich net als het legendarische Band of Brothers van HBO af tijdens de Tweede Wereldoorlog – en is ook geproduceerd door Steven Spielberg en Tom Hanks. Maar waar de die serie zich richtte op de paratroepers, draait Masters of the Air om de bemanning van Amerikaanse bommenwerpers. De serie heeft een flinke cast, met als bekendste naam Austin Butler, die eerder de show stal als Elvis in de gelijknamige film uit 2022 – en de bemanning van de bommenwerpers is met hun leren jassen en haantjesgedrag precies van hetzelfde soort.
De serie is een groot succes voor Apple: Masters of the Air had in het openingsweekend meer kijkers dan ooit voor een eerste seizoen van een serie op Apple TV+. Dat zegt Apple tegenover Variety. Precieze kijkcijfers noemt Apple niet, maar de serie start dus met meer kijkers dan andere hits als Ted Lasso, Hijack en Severance. Het is overigens goed mogelijk dat latere seizoenen van Apple-series wel meer kijkers hadden dan Masters of the Air.
Sneeuwbaleffect: veel meer kijkers
Het succes van Masters of the Air stuwt volgens Apple ook de algemene kijkcijfers van Apple TV+ enorm. Toen de eerste aflevering eind januari verscheen, waren de kijkcijfers van Apple TV+ wereldwijd 65 procent hoger dan in de week ervoor. Sindsdien heeft de dienst volgens Apple een double digit groei – een groei van minstens 10 procent dus.
Het succes is fijn voor de makers van de serie, die niet goedkoop is geweest met een budget van 250 tot 300 miljoen dollar. Voor de serie is een luchtbasis nagebouwd, net als gedetailleerde modelversies van de B17-bommenwerpers op volledig formaat. Masters of the Air bestaat uit negen afleveringen, de zesde aflevering staat vanaf aanstaande vrijdag op Apple TV+.
Meer Apple TV+ en blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief.