Dit YouTube-kanaal haalt ruim 100 miljoen op en wil zelfs een eigen pretpark
Het populaire YouTube-kanaal Dude Perfect heeft een investering van meer dan 100 miljoen dollar op de kop getikt. De mensen achter het kanaal gaan hun activiteiten fors uitbreiden en hebben grote plannen.
Dude Perfect werd aanvankelijk bekend om video’s waarin complexe trick shots werden uitgevoerd. Het kanaal heeft nu een investering van tussen de 100 en 300 miljoen dollar binnen van investeringsfirma Highmount Capital.
Dude Perfect opent met dat geld onder andere een retailwinkel, lanceert een streamingplatform en gaat speelgoed en games maken. In de toekomst bestaat zelfs de kans dat het platform een eigen pretpark opent.
Highmount Capital investeert in Dude Perfect omdat de markt voor contentmakers zeer sterk is gegroeid. Volgens het bedrijf is de jaarlijkse maker-economie 250 miljard dollar waard. Binnen drie jaar zal dat verdubbelen. Highmount Capital vergelijkt makers als Dude Perfect met Netflix in zijn beginjaren.
60 miljoen abonnees op YouTube
Het YouTube-kanaal Dude Perfect wordt beheerd door vijf mannen uit Texas. Sinds het in 2009 video’s begon te maken, heeft het 60 miljoen abonnees verworven. Dude Perfect heeft intussen 25 werknemers en verkoopt al een aantal producten, waaronder een smoothie, een bordspel en producten van Nerf, het merk van Hasbro.
De meest bekeken video van Dude Perfect, getiteld Water Bottle Flip 2, heeft 461 miljoen views. In totaal zijn de ruim 400 video's op het kanaal 17,2 miljard keer bekeken.
Volg meer nieuws over streaming, en blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief.