Deze compacte e-bike gaat Decathlon achterna
MiRider heeft een bijzondere nieuwe e-bike aangekondigd. Het bedrijf had al twee elektrische vouwfietsen in zijn portfolio en denkt nu groter, letterlijk. De nieuwe elektrische fiets heeft namelijk grotere wielen dan zijn voorganger. De drie versnellingen zitten net als bij het vorige model weer op een bijzondere plaats.
Waar de eerdere e-bikes van MiRider kleine 16 inch wielen hadden en opvouwbaar waren, krijgt het nieuwe model 24 inch wielen, net als bijvoorbeeld de VanMoof A5. Daarmee komt de nieuwe MiRider-fiets qua grootte tussen de vouwfietsen en stadsfietsen terecht, wat hem lekker compact maakt.
Hoewel je de fiets niet in tweeën kan vouwen, kan je het stuur en de pedalen wel naar binnen klappen, waardoor het opbergen van de fiets een stuk makkelijker wordt en hij misschien zelfs in de achterbak van je auto past.
Versnellingen bij de trappers
Ook al zien we op de foto’s een gewone ketting, de nieuwe fiets zou ook uit moeten komen met riemaandrijving. En omdat de motor in het achterwiel zit, betekent dat dat er eigenlijk geen plaats is voor versnellingen, die normaal ook in het achterwiel zitten. Daarom heeft MiRider iets slims bedacht: de drie versnellingen op deze fiets zitten direct bij je trappers.
Er zijn nog niet veel merken die zo'n systeem in de fiets bouwen, maar een belangrijke uitzondering is Decathlon. De sportwinkel heeft namelijk ook versnellingen bij de trappers zitten. Toch zijn er wel veel verschillen tussen de twee merken, want Decathlon heeft een traploze en automatische versnelling in een middenmotor. Bij de MiRider heb je keuze uit drie versnellingen, moet je zelf schakelen en zit de motor niet bij de versnellingen, maar bij het achterwiel.
Boostknop zoals bij VanMoof
De e-bike weegt 21 kg en je krijgt tot 100 kilometer trapondersteuning met de batterij van 387 Wh. Er zitten vijf ondersteuningsniveaus op de fiets en er is een VanMoof-achtige boost-knop. Remmen doe je met hydraulische schijfremmen.
In de toekomst zouden er ook andere fietsen met deze versnellingen kunnen komen, want het bedrijf dat ze maakt wil de versnellingen ook aan andere merken gaan verkopen. Voor nu moet je echter bij de fietsen van MiRider zijn.
Verzending naar Nederland
De versie zonder versnellingen kost 2330 euro, voor die met de bijzondere versnellingen betaal je 3500 euro. De nieuwe MiRider 24 komt pas eind juni op de markt en staat nu nog niet op de site van de fabrikant.
MiRider richt zich vooral op de Britse markt, maar het bedrijf zegt zijn e-bikes ook te verzenden naar andere landen. Hiervoor moet je zelf contact opnemen, waarna het bedrijf je laat weten wat de verzendkosten en levertijden zijn.
Wil je zelf veel nieuwe e-bikes in één keer proberen, kom dan naar onze E-bike Party.