Amerikaanse technologiesite The Verge komt met een betaalmuur
De Amerikaanse technologiewebsite The Verge komt met een betaald abonnement. Abonnees krijgen geen advertenties meer te zien, toegang tot exclusieve verhalen en andere voordelen.
Een abonnement op The Verge kost je 7 dollar per maand, maar er is ook een mogelijkheid om een jaarabonnement af te sluiten. Daarvoor betaal je 50 dollar per jaar.
The Verge brengt het abonnement naar eigen zeggen uit, omdat het 'onafhankelijke journalistiek levend wil houden in een tijd waarin gesponsorde influencercontent de overhand neemt’. Naast onbeperkte toegang tot artikelen, advertentieloos lezen en premium nieuwsbrieven, krijgen abonnees ook een printversie van de Content Goblin-serie. Dat magazine is alleen in de Verenigde Staten en Canada beschikbaar.
The Verge wil zijn concurrenten niet achterna
Nilay Patel, hoofdredacteur van The Verge, laat in een persbericht weten dat het betaalde abonnement nodig is om het platform in leven te houden. “We hebben nooit deals aangenomen van bedrijven die we coveren en blijven ver weg van influencer-deals”, zegt hij. “Deals die bijna al onze concurrenten geforceerd aan moeten nemen om financieel gezond te blijven.”
Patel hoopt dat The Verge, dat inmiddels dertien jaar bestaat, het op deze manier nog eens dertien jaar vol kan houden. De hoofdredacteur wil in ieder geval dat de website een plek blijft waar lezers steeds naar terug kunnen komen en vraagt om steun.
The Verge is onderdeel van Vox Media. De uitgever is verantwoordelijk voor titels als Vox, Polygon, Eater en Vulture.
Liever het nieuws in het Nederlands op de voet volgen? Check dan de Bright-app!