Hype-drone Lily blijkt totale flop

Hype-drone Lily blijkt totale flop
12 januari 2017 om 10:55
Laatste update: 27 april 2018 om 00:24

De startup Lily, die 34 miljoen dollar binnenhaalde met voorbestellingen voor zijn autonome camera-drone, gooit het bijltje er weer bij neer.

In een e-mail die is verstuurd aan klanten, laat het bedrijf weten dat het er niet in is geslaagd om nieuwe investeerders aan te trekken die de productie van de drone zouden moeten financieren. Vorig jaar haalde het bedrijf nog wel 14 miljoen dollar op bij enkele vooraanstaande venture capitalists, zoals SV Angel, Spark Capital en Steve Aoki, meldt TechCrunch.

Volgens Forbes slaagde het bedrijf er de afgelopen maanden niet in nog 15 miljoen extra op te halen. Ook een overname door Snapchat ging niet door.

Afgetroefd

Lily, dat in mei 2015 van start ging met een promotie-video die veel aandacht trok, had de levering van de drone al verscheidene malen uitgesteld: eerst naar de zomer van 2016, vervolgens naar begin 2017. Ondertussen werd het bedrijf afgetroefd door andere partijen die er wel in slaagden om een vergelijkbare drone op de markt te brengen. Klanten die de drone hadden besteld, krijgen hun geld in de komende 60 dagen terug, belooft Lily. 

Lees meer over:

Deel via