HKU toont mode ondergronds
Aanrader: de modeshow van de HKU brengt je op een anders niet toegankelijke plek.
Het is bijna zomer, dus staan de afstudeerexposities weer voor de deur. De eerste aanrader is de show van de afstudeerders van HKU Fashion Design, die hun werk tonen op een bijzondere plek. Een expeditiestraat onder winkelcentrum Hoog Catharijne waar normaal gesproken vrachtwagens af en aan rijden, vormt de locatie waar op woensdag 15 juni afstudeerders hun modeshow tonen. Kaartjes kosten 15 euro en zijn nog hier te verkrijgen.
De expeditiestraat is maar één van de vele plekken in en rond Utrecht waar de 4000 studenten, waarvan 700 afstudeerders aan acht scholen van de HKU hun afstudeerprojecten in het openbaar laten zien. Studenten van HKU Theater treden op in hun eigen theater aan het Janskerkhof en bij Wisselspoor aan de Daalsedijk. De beeldend kunstenaars exposeren onder andere in de HKU-dependance aan de Tractieweg en de gamedesigners laten hun werk zien in de Hilversumse locatie van HKU. De optredens van musici aan HKU Utrechts Conservatorium zijn onder meer te beluisteren in TivoliVredenburg, Kytopia en NUtrecht.
De eindwerkevenementen komen onder de aandacht met de campagne Exposure’16: What’s Next. Die komt uit de handen van het in Amsterdam gevestigde communicatiebureau Festina dat bestaat uit HKU-alumni. Eerder werkten zij voor Museumnacht Amsterdam, Pytch en Kyteman. Het bureau won voor haar werk prijzen als de Webby, Favourite Website awards (FWA) en een International Design Award.