De Magic Leap-bril laat zien hoe augmented reality de virtuele en de echte wereld kan samenbrengen. Bright testte het eerste Nederlandse exemplaar van de Magic Leap One.
Tot eind vorig jaar wist niemand precies wat het techbedrijf Magic Leap deed, behalve dat het iets met augmented reality te maken had. Het was één van de meest geheimzinnige startups van Amerika. Magic Leap haalde 2,3 miljard dollar op bij investeerders, waaronder Google, chipfabrikant Qualcomm en Alibaba. Die bedrijven investeerden steeds nadat ze een geheime demo hadden gehad.
Vlak voor kerst was daar ineens de Magic Leap One: een futuristisch ogende bril die beelden over de werkelijkheid projecteert. Sinds enkele weken levert Magic Leap de eerste brillen aan software-ontwikkelaars. De Magic Leap One kost 2295 dollar. Bright kon het eerste exemplaar in Nederland testen bij het mediabedrijf &Samhoud.
Wat kan de Magic Leap-bril en is hij de hype waard? Bekijk de video.
Meer gadgetreviews? Subscribe je op het Bright YouTube-kanaal