Uber saboteert concurrent Lyft
Dus je dacht dat de taxichauffeurs van TCA een stel boeven waren? Dan weet je nog niet hoe Uber te werk gaat.
zuur te maken
Ook is het al duizenden keren voorgekomen dat de 'brand ambassadors' van Uber een rit bestellen en die vervolgens weer afzeggen. Volgens een analyse van Lyft is dat zeker 5.560 keer gebeurd. Met alle misgelopen inkomsten van dien. Om te voorkomen dat hun praktijken worden opgemerkt maken de medewerkers van Uber gebruik van burner phones: telefoons die na gebruik worden weggegooid.
Operatie Slog
Uber zelf ontkent dat het zijn huurlingen om de haverklap taxi laat afbestellen, maar volgens één van hen is dat een leugen. "Het klopt niet dat Uber hier niets van afweet. Ze moedigen het zelfs aan", verklaart hij tegenover The Verge.
De reacties op de onthulling over de operatie Slog (Supplying Long-term Operations Growth) zoals de praktijken van Uber intern worden aangeduid, zijn niet mals. "Het voelt toch alsof iemand je kantoor binnenwandelt, een stoel pakt en een sollicitatiegesprek met je werknemers begint", twittert Jason Fried, CEO van Basecamp. "Zo iemand zou je er meteen uittrappen. Je zou zelfs de politie bellen als hij weigerde te vertrekken."