Playstation VR: wachten op het vuurwerk
PlayStation VR, vanaf vandaag te koop, kan VR-gaming naar de massa brengen. Maar ook Sony heeft nog niet dé VR-game die echt iedereen wil spelen.
Virtual Reality komt langzaam maar zeker uit de mancaves naar de huiskamer. Toch blijft VR lastig te verkopen. Je moet een VR-headset op hebben om het fenomeen te snappen. Online trailers bekijken van VR-content is net zo onzinnig als een 4K-trailer bekijken op een gewone HD-tv. De voordelen en de ervaring gaan in beide gevallen volledig langs je heen. Met dit euvel kampen de drie bekendste aanbieders van high-end VR-brillen, Oculus, HTC en Sony, maar toch heeft iedereen het erover. Want VR leeft. Sony's Playstation VR heeft van de drie de meeste potentie om een verkoophit te worden, schrijft Jan Meijroos in ons webmagazine Bright Ideas.
Maar ook voor Sony is het ontbreken van een 'killer' VR-game een probleem, stelt hij. "Er zitten zeker een paar leuke en fraaie titels bij het PSVR-gameaanbod, maar er mist een universeel aansprekende game. Een titel die volksstammen verenigt, waar iedereen het over heeft. Het gegeven dat grote softwarereuzen als Electronic Arts, Activision en Square Enix zich vooralsnog beperken tot een enkel VR-leveltje binnen een bestaande, traditionele game, zoals bijvoorbeeld Call of Duty of Star Wars: Battlefront, geeft ook te denken. Zij kijken voorlopig de virtuele kat nog even uit de boom. De push moet dus hoofdzakelijk van Sony zelf komen. Het bedrijf kan als geen ander games in de markt zetten en de juiste partners erbij zoeken. Maar dan moet er in 2017 wel meer en betere VR-content verschijnen."
Lees het hele artikel gratis in Bright Ideas of op Blendle
Bright Ideas is ons tweewekelijkse webmagazine. Een jaar lang toegang kost slechts 24 euro. Meld je aan op ideas.bright.nl. Blendle-gebruikers kunnen de artikelen hier los lezen.
Verder in editie 63 van Bright Ideas:
Google als hardwarebedrijf: wordt alles nu anders?
Google presenteerde deze week zijn eerste echte eigen smartphone. Is de Pixel het omslagpunt en gaat Google nu voor het Apple-model? En waarom kiest 'het nieuwe Google' voor deze koers? Lees dit artikel op Blendle
Ransomware as a service: iedereen kan chanteren
Eén van de favoriete wapens van cybercriminelen is ransomware, een digitale chantagemethode die steeds meer slachtoffers maakt. Zelfs zonder kennis van programmeren is ransomware te misbruiken. Lees dit artikel op Blendle
Bacteriën: de nieuwe supertools
Bacteriën associeer je vaak met ziekte en verderf. In de natuur vervullen deze minuscule levensvormen echter een essentiële rol. Wetenschappers leren nu hoe ze daar gebruik van kunnen maken om de brandstoffen en medicijnen van de toekomst te produceren. Lees dit artikel op Blendle
De zelfrijdende auto is ook zelfdenkend
Nu bepalen wij nog wat een auto doet, maar techbedrijven en automerken brengen daar verandering in. Supercomputers met AI verwerken straks de omgeving, zodat de zelfrijdende auto je zonder brokken van A naar B brengt. Lees dit artikel op Blendle
Video vault: Planet Unknown en Hubble
Eens in de maand verzamelen we de beste online video's voor je. Ben je meteen weer bij.
Alle Bright Ideas-artikelen lezen? Meld je aan op ideas.bright.nl