Final Fantasy-personage is nieuwe gezicht Louis Vuitton

Final Fantasy-personage is nieuwe gezicht Louis Vuitton

3 januari 2016 om 23:39
Laatste update: 27 april 2018 om 10:12

Geen topmodel maar een game-personage staat centraal in de nieuwe campagne van Louis Vuitton.

Louis Vuittons creatief directeur Nicolas Ghesquière onthulde op zijn Instagram-account het lang verwachte, nieuwe gezicht van de advertentiecampagne voor lente/zomer 2016... Geen real life topmodel dit keer, maar game-personage Lightning uit Final Fantasy! De rozeharige digitale beauty promoot de cyberpunk-tassen van de lentecollectie.

<drupal-entity data-embed-button="afbeelding" data-entity-embed-display="entity_reference:media_thumbnail" data-entity-embed-display-settings="{&quot;image_style&quot;:&quot;liggend&quot;,&quot;image_link&quot;:&quot;&quot;}" data-entity-type="media" data-entity-uuid="c627ac17-83bc-4987-811d-a26178b5e134"></drupal-entity>

De keuze voor Lightning is uiteraard nogal verrassend voor een klassiek Frans merk, maar volgt toch logisch op het thema van de laatste catwalkshow in oktober (zomercollectie 2016). Prada gebruikte overigens in 2012 ook karakters uit Final Fantasy; toen voor een campagne voor de Japanse markt. Voor de oktobershow van LV was het thema duidelijk cyber-punk met een scheut Japanse anime.

Het cyberthema - 'digital girl' noemt Louis Vuitton het zelf - is mooi doorgevoerd in een restyling van het logo LV op de tassen. Ook leuk in cyberstijl: op de website kun je je naam intypen en dan krijg je een gecustomizede cyber-clip met robotstem die vertelt over de letters van je naam: 'B is for Bionic...R is voor rock and roll...I is for...'

<drupal-entity data-embed-button="afbeelding" data-entity-embed-display="entity_reference:media_thumbnail" data-entity-embed-display-settings="{&quot;image_style&quot;:&quot;liggend&quot;,&quot;image_link&quot;:&quot;&quot;}" data-entity-type="media" data-entity-uuid="074da293-52d3-4a90-81f8-e05b8e13da2c"></drupal-entity>

Robotkenners zullen de robotdame direct herkennen als de sexy jarenzeventig-robot van Japanse kunstenaar Sorayama. En de stem? Duidelijk geïnspireerd op Eartha Kitt. En zo mixt Ghesquière heel slim (en hypercommercieel) oud met nieuw en ambacht met moderne technologie, want de tassen - ja ook die van Lightning - blijven gewoon prachtig ambachtelijk. Zonder ingebouwde iPhone-oplader, zonder activiteitentracker noch 3D-geprinte onderdelen. Wel met ouderwets hoog prijskaartje.

Lees meer over:

Deel via