Blackberry-baas zegt sorry

Blackberry-baas zegt sorry

13 oktober 2011 om 11:46
Laatste update: 28 april 2018 om 21:17

Na ruim drie dagen storing heeft Blackberry-maker RIM zijn excuses gemaakt voor het wegvallen van zijn internetdiensten.

Oprichter en mede-CEO Mike Lazaridis van RIM, het bedrijf achter Blackberry, heeft in een filmpje op YouTube zijn excuses aan klanten aangeboden. Het filmpje werd donderdagochtend gelinkt via Blackberry's statuspagina over de grote storingen in heel Europa en enkele andere delen van de wereld.

'We hebben u in de steek gelaten', erkent Lazaridis. 'We nemen dit incident zeer serieus en er werken mensen 24/7 aan een oplossing voor dit probleem. We denken dat we weten hoe het heeft kunnen gebeuren en op dit moment proberen we het normale serviceniveau in alle regio's te herstellen.' RIM ontkent dat zijn systemen zijn gehackt.

Donderdagochtend deden e-mail en chatten via Messenger het weer op de meeste Nederlandse Blackberry-toestellen. Die diensten waren sinds maandagochtend offline. Of bedrijven en particulieren van RIM een schadevergoeding kunnen krijgen is nog niet bekend.

Update 16.00: Lazaridis meldde donderdagmiddag tijdens een persconferentie dat alle Blackberry-diensten het weer deden.

<object width="390" height="228" data="http://www.youtube.com/v/zQ1esvGae_s?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0&amp;hd=1" type="application/x-shockwave-flash"><param name="data" value="http://www.youtube.com/v/zQ1esvGae_s?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0&amp;hd=1"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><param name="src" value="http://www.youtube.com/v/zQ1esvGae_s?version=3&amp;hl=nl_NL&amp;rel=0&amp;hd=1"><param name="allowfullscreen" value="true"></object>

Lees meer over:

Deel via