Evians virale hit nu ook op tv
Tien maanden en 102 miljoen views verder, besluit Evian de Roller Babies ook op tv uit te zenden.
De virale video 'Evian Roller Babies' was de populairste brand viral video van 2009. De video haalde daarmee een record. Naast 102 miljoen views, kreeg Evian ook nog 130 duizend comments op de video en 500 duizend Facebookfans. Dat alles als gevolg van één filmpje en een zeer klein budget om hem te seeden.
Nu, na tien maanden, wordt de video eindelijk ook op tv getoond. In Frankrijk en België is de video al uitgezonden, het VK volgt. Evian zet nu dus een substantieel budget in om de video aan het grote(re) publiek te tonen. De marketingdirecteur van Danone Jerome Goure geeft aan: 'We proberen de 'Live Young' campagne breder in te zetten, maar online blijft wel een hele belangrijke pijler in onze strategie.'
Mooi om te zien dat online steeds meer de traditionele media voedt. Het is natuurlijk helemaal niet gek om een virale hit uiteindelijk breder uit te zenden. Het kost iets meer, maar Evian weet in elk geval wel dat het publiek de commercial zal waarderen.
<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" width="334" height="280" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,40,0"> <param name="src" value="http://www.youtube.com/v/XQcVllWpwGs&feature"><embed type="application/x-shockwave-flash" width="334" height="280" src="http://www.youtube.com/v/XQcVllWpwGs&feature"></object>