Snapchat wil je laten kopen door naar een product te kijken
Kijken, kijken én kopen

Snapchat wil je laten kopen door naar een product te kijken

25 september 2018 om 16:16
Laatste update: 25 september 2018 om 16:20

Snapchat test een nieuwe functie waarbij je direct een kooplink naar Amazon krijgt als je de camera van je smartphone op een product richt.

In een poging om Instagram bij de benen, werkt ook Snapchat aan manieren om bedrijven en webwinkels bij het sociale netwerk te betrekken. In samenwerking met Amazon rolt de chatapp nu de optie Visual Search uit. Door de Snapchat-camera te richten op een product of barcode, krijg je direct de kooplink naar Amazon.

Snapchat geeft het voorbeeld van UA-schoenen en een foundation van Covergirl. Bij de kooplink komt ook de Amazon-reviewscore te staan. Tegen TechCrunch zegt een Snapchat-woordvoerder dat het bedrijf met de camerafunctie 'de nieuwe cursor' wil worden, als een interface tussen de echte en digitale wereld. In eerste instantie wordt de functie naar een groep Amerikaanse Snapchat-gebruikers uitgerold. Daarna wordt overwogen om het over de hele wereld door te voeren.

Google Lens

De nieuwe functie heeft wel wat weg van de Google Lens, een app die via kunstmatige intelligentie ook meer informatie over de wereld om je heen toont.

Ook Pinterest heeft een soortgelijke functie en de Nederlandse app LookLive wil je spullen laten kopen die je op dat moment op Netflix ziet. 

Instagram

Instagram zou ook een nieuwe app ontwikkelen waarin gebruikers kunnen winkelen bij bedrijven die ze volgen. Aankopen zouden direct binnen de Instagram-app zijn af te ronden.

Volg Bright op Instagram