Videosite YouTube brengt op 30 oktober een interactieve film uit, waarin kijkers de bekende YouTuber Markiplier door een museumroof moeten leiden.
A Heist with Markiplier film bestaat uit 61 video’s. Aan het einde van iedere video kies je wat Markiplier moet doen, waarna de daarvoor gemaakte video wordt afgespeeld. In totaal kun je 31 verschillende eindes bereiken.
Markiplier maakte zelf al eens eerder zo’n interactieve film, met tien verschillende eindes. Ditmaal wordt hij samen met YouTube gemaakt via het YouTube Originals-programma. De videosite heeft de productie onder andere gesponsord.
Met de interactieve film gaat YouTube zijn concurrent Netflix achterna. Deze bracht afgelopen najaar de interactieve film Black Mirror: Bandersnatch uit, waarbij je met de afstandsbediening van je tv keuzes maakt.
De thematiek van beide producties verschilt overigens wel flink: de Black Mirror-film was een grimmig verhaal over de toekomst van technologie, terwijl A Heist with Markiplier vol zit met gekke grapjes.
Reclamevrij YouTube kijken werkt zo
Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's