© Bloomberg

WhatsApp advertenties reclame app facebook instagram
WhatsApp

Facebook: nog steeds plan voor reclames in WhatsApp

24 april 2020 om 12:56
Laatste update: 24 april 2020 om 13:17

Facebook heeft nog altijd plannen om 'op de lange termijn' advertenties te tonen binnen het Status-onderdeel van WhatsApp.

Een woordvoerder van WhatsApp noemt het toevoegen van advertenties aan de chatapp een ‘kans voor de lange termijn’, schrijft Engadget. WhatsApp-eigenaar Facebook wil volgens The Information eerst al zijn apps combineren, voordat er verder wordt gewerkt aan de plannen voor de reclames in WhatsApp.

Facebook maakte begin 2019 bekend dat het de chatdiensten Facebook Messenger, Instagram Direct en WhatsApp wil integreren. Gebruikers zouden dan makkelijk berichten naar gebruikers bij al deze diensten kunnen sturen. Wanneer die integratie wordt doorgevoerd, is nog niet bekend. 

WhatsApp Status

Het Status-onderdeel van WhatsApp is een functie die lijkt op de Stories in Instagram. Je plaatst foto's, video's, teksten of animaties die na 24 uur automatisch verdwijnen. Het plan is om daar schermvullende reclames tussen te tonen. Instagram heeft al langer advertenties.

In januari schreef The Wall Street Journal dat WhatsApp voorlopig geen advertenties wilde tonen. In plaats daarvan werd gefocust op geld verdienen aan diensten voor bedrijven op WhatsApp. 

Belofte WhatsApp-oprichters

Bij de overname van WhatsApp door het sociale netwerk in 2014 voor 19 miljard dollar beloofden de makers van de chat-app dat er geen reclames zouden komen. De oprichters van WhatsApp zijn inmiddels bij Facebook vertrokken. 

Kijk ook: 15 jaar YouTube