Snapchat komt met nieuwe AR-bril
Snap, het moederbedrijf van Snapchat, kondigde vandaag nieuwe augmented reality-brillen aan die de appmaker verdeelt onder influencers en makers.
De nieuwe Spectacles-brillen kunnen niet door consumenten worden gekocht. Snap start wel een programma voor makers die een bril willen hebben.
Met de bril kun je Lenses oftewel filters in drie dimensies projecteren op de werkelijkheid. Vervolgens kun je 'in het filter' rondlopen.
Het is de eerste versie van Snaps videobril die gebruik maakt van augmented reality-technieken.
Opnames maken en versturen
Je kan opnames maken met behulp van de twee ingebouwde RGB-camera's, vier microfoons en twee speakers. Die opnames zijn direct te versturen naar Snapchat-gebruikers.
De bril bevat twee 3D Waveguide-displays, die je filters laat projecteren op een kijkhoek van 26,3 graden. Snap gebruikt de nieuwe Snap Spatial Angle om alles accuraat op de werkelijkheid te plaatsen.
Een batterijduur van 30 minuten
De nieuwe Spectacles kunnen tot 2000 nits aan licht verwerken. De hele set-up weegt slechts 135 gram en heeft een batterijduur van zo'n 30 minuten.
Via een touchpad aan de zijkant kun je de bril besturen. Je kunt zo bijvoorbeeld met een klik en een aantal swipes een filter kiezen. Ten slotte is de bril ook gelinkt aan de filtermaakapp van Snap, Lenses Studio, en kan dus gebruikt worden om nieuwe filters te bouwen.