Twitter test koppelen nieuwsbrievendienst aan profielen
Twitter probeert zijn nieuwsbrievendienst Revue sterker aan zijn platform te verbinden met een nieuwe 'abonneer'-knop op Twitter-profielen.
Het gaat om een test waar alle Revue-nieuwsbriefmakers onmiddellijk aan deel kunnen nemen, schrijft het bedrijf. Wel wordt de knop maar aan een beperkte groep gebruikers getoond.
De naam, de beschrijving en het icoontje van de nieuwsbrief worden groot onder het Twitter-profiel geplaatst. Daaronder zit een wit met blauwe 'Abonneer'-knop.
De nieuwe functie is in eerste instantie alleen te zien via de Android- en desktopversies van Twitter. De iOS-versie 'volgt snel', schrijft Revue.
Nederlandse nieuwsbrieven
Revue is een Nederlands platform voor nieuwsbrieven, dat begin dit jaar werd overgenomen door Twitter. Het is de bedoeling dat Revue gewoon als eigen dienst doorgaat, maar deze test is een eerste poging van Twitter om die dienst in zijn eigen platform te integreren.
Volgens Twitter zijn experts en schrijvers van 'langere teksten' een belangrijk onderdeel van het sociale medium. Met Revue zou Twitter hun invloed willen versterken. Ten tijde van de aankoop maakte Twitter alle betaalde onderdelen van de Revue Pro-dienst gratis en verlaagde zijn deel van de commissie op elke betaalde nieuwsbrief naar 5 procent.