Tesla Model S Long Range
Elke auto is een compromis. Kan hij harder, dan verbruikt hij vaak meer. Is hij praktischer, is hij minder aerodynamisch. Dé perfecte auto is niet te bouwen. Maar de Tesla Model S Long Range komt het dichtste bij van alles wat er te koop is.
De Model S is fraai om te zien, kan ontzettend rap optrekken (zelfs de Long Range versie gaat in 3,2 seconde naar de 100), heeft een gigantisch bereik van over de 600 kilometer en is werkelijk enorm van binnen.
De bagageruimte voor en achter geven 894 liter ruimte! Ter vergelijking: de enorme BMW X5 heeft 575 liter. Tijdens een skitrip kunnen vier paar ski’s in de achterbak met de klep dicht. De bouwkwaliteit van met name de eerste modellen was niet om over naar huis te schrijven. Inmiddels heeft Tesla daar beter grip op. Maar dat is het enige serieuze minpunt van de Model S.
De connected interface van Tesla kent geen gelijke, zelfs niet bij duurdere merken. Voor een tientje per maand heb je een abonnement waarmee je ongelimiteerd Spotify kunt streamen, Netflix en YouTube kunt kijken (als je geparkeerd bent) en van alle andere online diensten gebruik kunt maken.
Dat klinkt nogal plat, maar als je bij een Supercharger even een aflevering van je favoriete serie kunt kijken terwijl je auto weer vol laadt is dat echt relaxter dan dat je je telefoon moet checken.
De toegang tot het Tesla Supercharger-netwerk betekent dat je naast alle reguliere laders nog een heel netwerk hebt aan supersnelle laders. Die zijn ook nog eens goedkoper én de navigatie stuurt je volautomatisch langs de meest tactische route, waarbij hij rekening houdt met de huidige staat van de accu, de temperatuur, hoe hard je rijdt en hoeveel laders er beschikbaar zijn. Het is daardoor minder stressvol om in een Tesla op vakantie te gaan dan in een benzine-auto.
Pluspunten: | Minpunten: |
---|---|
|
|
Kijk bij Bright Stuff voor meer producten die wij aanraden.