Netflix steekt miljarden in Zuid-Koreaanse films en series
Netflix gaat de komende vier jaar 2,5 miljard dollar (bijna 2,3 miljard euro) investeren in de productie van Zuid-Koreaanse series en films.
Dat heeft Netflix-ceo Ted Sarandos bekendgemaakt tijdens een ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Yoon Suk Yeol, melden Zuid-Koreaanse media.
"We hebben deze beslissing genomen omdat we er alle vertrouwen in hebben dat de Koreaanse creatieve industrie mooie verhalen zal blijven vertellen", aldus Sarandos. "Ik twijfel er niet aan dat onze investering onze langdurige samenwerking met Korea en het creatieve ecosysteem van Korea zal versterken."
Squid Game
Het bedrag van 2,5 miljard dollar is twee keer de hoeveelheid geld die Netflix sinds 2016, toen de dienst in Zuid-Korea verscheen, investeerde in films en series uit het Aziatische land.
Onder de Zuid-Koreaanse series waarmee Netflix succes boekte zijn Squid Game, The Glory en Physical 100. Het tweede seizoen van Squid Game wordt in 2024 op de streamingdienst verwacht.