Honderden voetbalclubs krijgen laadpalen met reclameschermen
Honderden voetbalverenigingen krijgen de komende jaren laadpalen voor elektrische auto's. De clubs gaan ook meeverdienen aan de laadpalen.
Dat is het doel van een nieuwe samenwerking tussen de voetbalbond KNVB en de startup Revolt, dat de laadpalen gaat installeren. De voetbalclubs krijgen geld voor het gebruik van de laadpalen, waarbij Revolt een scherm met reclames zet.
Volgens de KNVB zorgen de laadpalen ervoor dat clubs sneller kunnen verduurzamen en het levert ze extra geld om in hun vereniging te investeren. "In de wetenschap dat er in Nederland steeds meer elektrische auto’s rondrijden, bereiden we samen met Revolt het Nederlandse amateurvoetbal goed voor op de toekomst", aldus Dave Dekker, directeur commercie KNVB.
'Verdienen aan elke laadsessie'
"De behoefte om te kunnen laden is bij veel clubs groter dan het daadwerkelijke aanbod laadplekken. Daarom zetten wij ons in om de benodigde palen versneld te plaatsen", zegt Rutger Bosch, medeoprichter van Revolt.
Het bedrijf zegt een 'beperkte opslag' te rekenen voor elke geladen kWh aan de laadpaal. "Deze opslag gaat direct naar jouw club. Op deze manier verdien je mee met elke laadsessie." Clubs die interesse hebben, kunnen zich aanmelden.
Kijk ook: slimme laadpaal