Meta en Ray-Ban komen met een nieuwe slimme bril: dit is er al over bekend
Meta bracht in 2021, in samenwerking met Ray-Ban, een slimme bril op de markt: de Meta Stories. Die werden 300.000 keer verkocht, maar de Stories worden maandelijks door minder dan 10 procent van de kopers echt gebruikt. Toch wil Meta binnenkort een opvolger op de markt brengen.
Techjournalist Janko Roettgers ontdekte in de databank van de Amerikaanse toezichthouder FCC details over de nieuwe slimme bril. Hij plaatste zijn bevindingen op Mastodon. De registratie gaat over een slimme bril van Luxottica Group, het moederbedrijf van Ray-Ban. Hoewel niet bevestigd is dat het om een bril van Meta gaat, was ook de eerste versie door Luxottica bij de FCC geregistreerd.
Livestreamen
De nieuwe bril krijgt volgens Roettgers meer functies dan de vorige versie. Met de originele Stories kon je foto’s, video’s en geluid opnemen. Ook hadden ze ingebouwde speakers om geluid af te spelen. Met de nieuwe versie wordt het volgens de journalist mogelijk om ook video’s te livestreamen op Facebook en Instagram en kan je zelfs reacties van gebruikers horen via de ingebouwde speakers.
Volgens de Wall Street Journal zal de nieuwe bril ook een paar problemen van de eerste versie oplossen. De originele bril kampte met technische problemen zoals een korte batterijduur en slechte connectiviteit. De krant beweert dat de batterijduur een stuk beter wordt en dat de nieuwste versie ook met betere camera’s zal worden uitgerust.
Voorlopig is nog niet bekend wanneer de nieuwe bril verschijnt en hoeveel de gadget kost. Op 27 en 28 september organiseert Meta zijn jaarlijkse Connect-event. Daar maakt het bedrijf ook meer informatie bekend over de VR-bril Meta Quest 3.