Ziggo-abonnees zijn woest: 'Nieuwe klanten krijgen hetzelfde voor minder geld'
Huidige abonnees van VodafoneZiggo reageren gefrustreerd op het online-forum van de provider, omdat blijkt dat ze meer geld per maand betalen voor hun abonnement dan nieuwe klanten met exact dezelfde snelheden.
Ziggo heeft recent zijn aanbod aangepast. Zo is bijvoorbeeld het Giga-abonnement ingeruild voor de nieuwe optie 'Elite'. Daarbij krijg je dezelfde gigabit-snelheid, maar betaal je 4 euro per maand minder.
Klanten met het oude abonnement merkten na die wijziging dat bij hun niks was veranderd. Zij betalen nog steeds dezelfde, hogere prijs dan die bij nieuwe klanten wordt aangeboden.
Sindsdien regent het klachten op het supportforum van de provider. Daar laat de provider weten dat klanten kunnen upgraden naar het nieuwe, goedkopere abonnement, maar dat ze daarvoor met de klantenservice moeten bellen.
Stijgende kosten
De prijspraktijken zijn een bittere pil bij de provider, die afgelopen jaren stelselmatig zijn prijzen steeds heeft verhoogd. Dat was volgens het bedrijf altijd noodzaak om de stijgende kosten en inflatie te dekken - maar bij nieuwe abonnees was die hogere prijs niet nodig.
TotaalTV meldt dat Ziggo niet de eerste provider is die zich hier schuldig aan maakt. In het verleden heeft KPN op vergelijkbare wijze gehandeld.