©F1/Viaplay

Formule 1 kijken wéér duurder: F1 TV Pro gooit prijs flink omhoog, ViaPlay ook?

Formule 1 kijken wéér duurder: F1 TV Pro gooit prijs flink omhoog, ViaPlay ook?

10 januari om 16:17
Laatste update: 10 januari om 19:24

Formule 1-streamingdienst F1 TV Pro heeft zijn prijs van zijn abonnement ineens flink verhoogd: van 65 naar 95 euro per jaar.

Betaal je per maand, dan kost een abonnement voortaan 11,90 euro per maand. Eerder was dat nog 8 euro per maand. De hogere prijzen gelden op het moment alleen nog voor nieuwe abonnees. Heb je al een lopend abonnement, dan is de prijs nog gelijk.

Een reden voor de nieuwe prijs is niet gegeven. Hij is stilletjes vermeld op de website van de dienst.

De prijsverhoging kan wel eens mensen bewegen om het abonnement stop te zetten: we zitten net buiten het F1-seizoen, waardoor de dienst ook minder meerwaarde heeft dan wanneer bijvoorbeeld in maart de GP in Bahrein van start gaat.

Opstappers na het seizoen

Eind vorig jaar bleek dat abonnees sowieso snel opstappen buiten het seizoen: na de laatste race van Max Verstappen in 2023 werd massaal gegoogeld hoe ja Viaplay weer stopzet.

Wat doet Viaplay?

Streamingabonnementen werden afgelopen jaren steeds duurder. Concurrent Viaplay ging in maart 2023 al met twee euro omhoog en kost daarmee 16 euro per maand. Daarmee is F1 TV Pro alsnog de goedkopere van de twee.

Mogelijk verhoogt Viaplay later dit jaar opnieuw zijn prijzen. In een Powerpoint-presentatie van Viaplay zagen we vorig jaar 'jaarlijkse prijsverhogingen' vermeld staan als een van de plannen voor de komende jaren.

Ziggo of Canal+

Viaplay heeft dit jaar nog de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland, maar vanaf 2025 komen de rechten mogelijk in handen van een andere partij. Dat gaat wellicht niet om Ziggo, dat volgens geruchten weer een poging doet de F1-uitzendrechten te bemachtigen, maar om Canal+. Dat Franse bedrijf is een van de aandeelhouders in Viaplay. 

Canal+ stak deze week samen met de Tsjechische investeringsgroep PPF meer geld in de Viaplay Group, waardoor de toekomst van het Zweedse bedrijf voorlopig veilig lijkt.

Mis niks, volg ons WhatsApp-kanaal en ontvang onze nieuwsbrief.