Deze nieuwe oordoppen van Bose zitten niet in je oren
Audiofabrikant Bose heeft nieuwe oordoppen uitgebracht: de Bose Ultra Open Earbuds. De oordopjes hebben een afwijkend ontwerp: ze zitten niet ín je oren, maar óp je oren. Bovendien zijn deze oordoppen een samenwerking met het modemerk Kith.
Bose heeft nog niet eerder samengewerkt met een lifestylemerk of een logo van een ander merk op zijn producten gezet, maar met de nieuwe samenwerking met Kith doet de fabrikant beide. Bose-topman Jim Mollica zegt over de samenwerking dat muziekliefhebbers en fashion-trendsetters nu 'geen geluidskwaliteit meer op hoeven te offeren voor fashion'. Voor Kith is het geen primeur, het werkte eerder al eens samen met gadgetmerk Nothing.
Opvallend ontwerp
Om van de Bose-oordoppen een fashion-item te maken, is nogal geschaafd aan het design. Het belangrijkste verschil met normale oordoppen is dat ze niet in je oren zitten of je oren blokkeren. In plaats daarvan zitten de speakertjes aan de zijkant van je oren. Hierdoor kan je de Ultra Open Earbuds volgens de bedrijven ook dragen met een bril, hoed of andere sieraden, zonder dat ze afdoen aan je stijl.
Ruimtelijk geluid
Door het open design zou je je ook meer bewust moeten zijn van je omgeving. Bose doet ook zijn best om te zorgen dat je omgeving geen last heeft van de speakertjes: ze zouden de muziek recht naar je oren moeten sturen door de OpenAudio-technologie van Bose.
Verder is er ondersteuning voor ruimtelijk geluid aanwezig. De accuduur is 7,5 uur.
Limited edition
Om de Bose Ultra Open Earbuds te bemachtigen, moet je wel snel zijn. Vanaf 22 januari zijn ze namelijk in een beperkte oplage te koop via de website en in bepaalde Kith-winkels. Bovendien kosten de oordoppen maar liefst 300 euro. Misschien komt er later nog een goedkopere versie uit zonder het logo van Kith erop, maar daarover is nu nog niets bekend.
Kijk ook: Vier bijzondere oordoppen getest - welke raden we aan?