Mensen leveren hun Vision Pro weer in bij Apple: dit zijn de grootste klachten
De 14 dagen bedenktijd om de Vision Pro terug te brengen naar Apple, en je 3500 dollar terug te krijgen, zijn bijna voorbij. Klanten die na een kleine twee weken niet overtuigd zijn van de bril, leveren hem weer in. In berichten op sociale media deelden ze de afgelopen dagen hun kritiek op de Apple-bril.
Een van de meest gehoorde klachten is dat de Vision Pro niet comfortabel genoeg zou zijn. Het is lastig om een headset te maken die bij iedereen goed past, ook al doet Apple hard zijn best. Daarnaast kregen sommige gebruikers last van bewegingsziekte, waarvan bijvoorbeeld ook wagenziekte een vorm is. Bovendien gaven de klagende gebruikers aan hoofdpijn te krijgen tijdens het gebruiken van de bril.
Toch te zwaar
Ook blijkt de bril te zwaar voor sommige gebruikers, zeker omdat het gewicht van de headset voornamelijk aan de voorkant zit. De bril is aan de zware kant, en Apple heeft dan ook al een patent ingediend met een manier om nekklachten bij mensen te voorkomen.
En zelfs mensen die de bril prima vinden zitten, hebben soms nog klachten. Zo retourneren gebruikers de bril ook omdat ze hem simpelweg de prijs niet waard vinden. De productiviteit zou volgens hen nog te wensen overlaten of ze vinden hem toch niet geschikt voor hun werk. Of gebruikers misten de mogelijkheid om games te spelen op de bril.
Niet alleen maar negativiteit
Natuurlijk zijn op sociale media altijd de meest uitgesproken meningen te vinden. Er zijn ook veel gebruikers blij verrast met de bril. Welk percentage van de klanten het product uiteindelijk retourneert, moet later blijken. Onze Vision Pro bij Bright houden we in elk geval.
Lees meer over de Vision Pro, of abonneer je op onze nieuwsbrief.