Europapa van Joost Klein nu al best bekeken Eurovisie 2024-inzending op YouTube
Na het onthullen van zijn liedje voor het Eurovisiesongfestival, gaat Joost Klein als een speer op grote platformen zoals YouTube en Spotify. 'Europapa' is binnen een dag al de best bekeken Eurovisie 2024-inzending op YouTube.
Joost Klein heeft donderdag zijn liedje Europapa onthuld en nog geen dag later is de bijhorende videoclip op YouTube al 2,4 miljoen keer bekeken via het officiële Eurovision Song Contest-kanaal.
Daarmee is Europapa het best bekeken Eurovisie 2024-liedje op dit moment, terwijl sommige andere inzendingen al weken te zien zijn. Ook Oekraïne doet het goed, met tevens 2,4 miljoen views, maar die video staat er al drie weken langer op dan Europapa – dat tevens op #1 staat in de trending-lijst van YouTube.
Spotify en TikTok
Op Spotify is Europapa in de eerste dag al ruim een half miljoen keer beluisterd. De Eurovisie-inzending heeft nog wel een weg te gaan om het populairste liedje van Joost Klein te worden. Op Spotify is het nummer Friesenjung namelijk al meer dan 119 miljoen keer afgespeeld.
Ook op TikTok leeft Europapa. Op het officiële Eurovisie-kanaal is de video van Joost meer dan 2 miljoen keer bekeken. Geen andere video die de afgelopen maand naar het kanaal is geüpload komt in de buurt. Joost heeft op zijn eigen TikTok-kanaal meer dan 663 duizend volgers.
Windows95man
De halve finales van het Eurovisie Songfestival vinden dit jaar op 7 en 9 mei plaats. Op 11 mei is dan de finale. Joost is in ieder geval op donderdag 9 mei te zien tijdens de tweede halve finale.
Een andere opvallende inzending is van Finland, met Windows95man die het nummer No Rules! zingt. De zanger draagt een t-shirt en een petje met het Windows 95-logo er op. Het grootste gedeelte van het optreden draagt Windows95man geen broek.
Lees meer over YouTube, of blijf op de hoogte via de gratis Bright Nieuwsbrief.