Zakelijk social medium LinkedIn wil dat je gaat gamen
Het is zakelijk en niemand had het verwacht, maar LinkedIn is van plan om gaming toe te voegen aan zijn platform. Het gaat niet om spellen om uit te vogelen of je een geboren leider bent, maar gewoon spelletjes. Er worden drie spellen genoemd: Queen, Inference en Crossclimb.
Helemaal vreemd is het echter niet. LinkedIn is van Microsoft, dat al sinds jaar en dag spelletjes toevoegt aan programma’s. Van Solitaire op Windows tot Mijnenveger in MSN Messenger. Daarnaast heeft Microsoft met zijn game-afdeling Xbox natuurlijk toegang tot een heleboel spellen en spelmakers: zo kocht het recent nog een van de grootste gamebedrijven ter wereld: Activision Blizzard.
Games op LinkedIn
Maar toch, dat een zakelijk bedoelde tool spellen toevoegt, wordt door sommigen met opgetrokken wenkbrauwen aangehoord. Toch komt het er echt. LinkedIn zegt tegen TechCrunch: "We experimenteren met het toevoegen van puzzelgebaseerde games binnen de LinkedIn-ervaring om een beetje plezier te ontketenen, relaties te verdiepen en hopelijk de mogelijkheid voor gesprekken aan te wakkeren.” Het zegt ook dat de spellen die in de onderstaande tweet werden gedeeld niet de uiteindelijke spellen zullen zijn.
BREAKING: #LinkedIn is working on IN-APP GAMES!
— Nima Owji (@nima_owji) March 16, 2024
There are going to be a few different games and companies will be ranked in the games based on the scores of their employees!
Pretty cool and fun, in my opinion! pic.twitter.com/hLITqc8aqw
LinkedIn heeft met zijn 1 miljard gebruikers wel een grote doelgroep voor zijn spellen. De spellen werden gevonden in de code van LinkedIn en er zit wel een zakelijk element in: de scores worden per bedrijf bijgehouden, waardoor bedrijven een plekje op de scorelijst krijgen op basis van hoe fanatiek hun medewerkers zijn met de spellen.
Spelletjes op social media
Het wordt afwachten hoe zoiets landt op een social medium als LinkedIn. In het algemeen worden spellen op social media wel goed ontvangen, denk bijvoorbeeld aan de game FarmVille op Facebook. Daarnaast houden ze bij LinkedIn wel van experimenteren. Het kwam ooit met Stories, uiteraard gepikt van Instagram dat het weer had gestolen van Snapchat. Echter werd daar al vrij snel de stekker uitgetrokken.
Meer over LinkedIn, of blijf op de hoogte via de Bright Nieuwsbrief.